Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

samodzielny przegląd gazu landi renzo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • samodzielny przegląd gazu landi renzo

    jago7270, bo w tamtym czasie, nie znałem dogłębnie tematu
    powiedziałeś 5+10 na sterowniku, to masz, ale w CH
    w każdym razie inne sterowniki nie lubią zwarć na sobie tylko w manetce

  • #2
    samodzielny przegląd gazu landi renzo

    Witam wszystkich
    Przeglądałem forum i niestety podobnego tematu nie udało mi się znaleźć, więc pomyślałem żeby zrobić takie małe kompendium wiedzy o landi renzo omegas.

    Mam prośbę do osób które mają jakąś wiedzę na temat instalacji landi renzo omegas by w tym wątku podzieliły się z klubowiczami swoją wiedzą.

    Posiadam Octavię tour z 2008 r z montowaną w aso dedykowana instalacją lpg landi renzo omegas, niedawno też zaopatrzyłem się w interfejs do tej instalki i program.
    Umiem podłaczyć się do centralki zczytać podstawowe dane zgrać mapę, ale niestety nie mam pojęcia czy parametry które pokazuje mi program są właściwe. Więc prośba do tych którzy wiedzą na co zwrócić uwagę przy takim podłączeniu do centralki by się wypisali tutaj.
    Np. jakie powinno byc ciśnienie czasy wtrysków itp.

    Aktualnie mam już blisko 60000 km w aucie i po przejściach w ASO gdzie pracownicy zwykle nie maja pojęcia o tymże lpg zrezygnowałem z przeglądów bo to co oni tam robią to ja moge sam zrobić w domu. Koleś wymienia filtry i robi autokalibrację i wizualnie patrzy na cały ukląd i za to życza sobie blisko 200 zł +koszt filtrów.

    Ostatni przegląd miałem przy 30 000 km w siedzibie landi renzo w Józefowie gdzie wreszcie ustawili mi na hamowni instalkę i jazda stała się przyjemności. Od tej pory filtry wymieniam sam co 10 - 12 tyś km ale nie robię żadnych korekt map.

    Auto jeździ rewelacyjnie więc boję się żeby kolejni idioci się tam podłaczali i coś schrzanili. Pytanie więc czy jesli auto chodzi rewelacyjnie na lpg to czy trzeba coś przy mapie korygować?
    podziękowania dla wszystkich którzy podzielą się z forumowiczami swoja wiedza i spostrzeżeniami.
    Nie chciałbym aby w tym wątku pojawiały się wpisy które nie dotyczą tematu (np ja mam przejechane tyle i tyle i nic nie robiłem i wszystko działa-ręce opadają jak się czyta takie wpisy, bo nie deość że nic nie wnoszą do tematu a tylko zasyfuiają wątek i potem trzeba czytać 6 stron bzdet by pod koniec dowiedzieć się czegoś konkretnego.
    Z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich.

    Komentarz


    • #3
      Witaj Kolego,

      ja robię cały serwis LR Omegas samodzielnie. Od nowosci tylko raz pojechałem do serwisu na darmową kontrolę po 15 tys. i tyle mnie widzieli. Co do ASO szkoda gadać - goście dosyć dobrze montują, jednak ich wiedza jest zerowa jeśli chodzi o ustrawienia map.

      Zacznijmy od analizy Twoich ustawień jako przykładu do omówienia tematu. Tak chyba najłatwiej zacząć.

      podepnij kompa do sterownika LR, przekreć zapłon, połacz się ze sterownikiem (bedzie komunikat o wczytywaniu ustawień centralki czy coś koło tego), uruchom silnik i sprawdź czy jest połączenie (na dole w pasku powinna być bieżąca temperatura i ciśnienie)

      Wyślij następujące dane:

      1. Print screeny głównej strony programu - tam gdzie masz informacje o przełączaniu benzyna / gaz, typie silnika, a na dole czasy i temperaturę przełączania.

      2. Przejdź na zakładke z tabelą z dużą iloscią liczb - to mapa czasów wtrysku. Zaznacz całą tabelę (ctrl + a i odczekaj parę sekund po czym skopiuj ctrl + c lub myszką zaznacz wszystkie liczby i skopiuj), a następnie wklej jak leci wprost do pliku tekstowego albo nawet do posta.

      Przeanalizujemy to co masz i omówimy. Nie ma sensu pisać całej teorii ustawiania sterownika, bo jest tego masa. Na początek trzeba prawidłowo ustawic parametry i mapy. omowimy konkretnie na przykładzie. Potem ja zrobię to samo ze swoim i porównamy to co mamy.

      Pozdrawiam - tom
      Pozdrawiam tom_tom

      Komentarz


      • #4
        OK. Dzięki dzisiaj po pracy postaram się zrobić to co napisałeś.
        Jeśli chodzi o montaż instalacji to prawda jest on perfekcyjny, ale tylko dlatego że oni mają w serwisie dokładnie rozrysowane instrukcje montaży z fotografiami stworzonymi przez landi renzo. Widziałem taką instrukcję i przyznam szczerze że nie mając zbytnio pojecia sam był ją według tej fotorelacji zamomntował. Tam każdy etap jest po kolei opisany i zrobione jest zdjęcie i na nim na czerwono zaznaczone co gdzie nawiercic itp.

        Komentarz


        • #5
          A jak w takiej sytuacji uzyskać wpis do dowodu rejestracyjnego o wykonanym przeglądzie? Nie trzeba do tego mieć odpowiednich uprawnień gwarantujących bezpieczeństwo?
          Pozdrawiam

          Komentarz


          • #6
            No wreszcie ktoś zaczął ten temat. Mam nadzieję, że dowiemy się czegoś o naszych intalacjach, czególnie LR. Co można i ja zrobić samemu itp...
            Kabel mam i jedyne co to zmieniłem sobie przełączanie na LPG przy ujęciu nogi z gazu.

            Komentarz


            • #7
              Polon, tu nie chodzi o przegląd coroczny z wpisem do dowodu rejestracyjnego, ale o przeglądy techniczne wynikające z gwarancji czyli co 15 tys km (korekty map, regulacje itd)

              Podczas przeglądu na stacji diagnostycznej sprawdza się jedynie bezpieczeństwo instalacji - szczelność, brak wycieków gazu, ewentualnie skład spalin / działanie sondy lambda

              Picasso_26, obrus - dajcie na początek podstawowe dane takie jak napisałem wyżej, zaczniemy omawiać po kolei.

              Żeby zrozumieć działanie samej instalacji, trzeba wpierw co nieco poczytać o działaniu samego układu sterowania wtryskiem benzyny, układu adaptacji silnika itd...
              Trzeba to poczuć, zrozumieć, a wtedy ustawianie samej instalacji nawet bez hamowni nie będzie takie skomplikowane.

              Trochę teorii w pigułce dla zainteresowanych tematem - to trzeba przeczytać, żeby zrozumieć temat

              Just a moment...
              Just a moment...
              Link

              tom
              Pozdrawiam tom_tom

              Komentarz


              • #8
                Ustawienia

                Witam. Załączam moje ustawienia w screenach.

                [ Dodano: Czw 09 Lut, 12 18:48 ]
                Mam jeszcze pytanie-czy ktoś wie za co odpowiedzialne są te na ostatnim screenie z vag-com wartości. One są długo 0 i czasami jak zatrzęsie silnikiem to wartość zmienia się na 1 zwykle w pierwszym polu i czasami w drugim, trzecie i czwarte (blok pomiarowy 16) zawsze jest zerowe. Tak się zastanawiam czy to czasem nie zlicza niezgodności cykli spalania w cylindrach ale może się myle. W sterowniku nie ma żadnych błedów.
                Załączone pliki

                Komentarz


                • #9
                  Re: samodzielny przegląd gazu landi renzo

                  Zamieszczone przez Picasso_26
                  niedawno też zaopatrzyłem się w interfejs do tej instalki i program.
                  a jeśli to nie tajemnica to powiedz, gdzie kupiłeś i ile kosztowało (i kabel i program)?
                  Pozdrawiam
                  Marek

                  combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

                  Komentarz


                  • #10
                    Kabel do 30 zł na allegro, program pełna wersja ..... hmm

                    Komentarz


                    • #11
                      Interfejs kupiłem na stronie CCY - Interfejsy Diagnostyczne LPG, OBD2, skanery do diagnostyki i z tej strony ściągnąłem sobie program do obsługi. Pozdrawiam

                      Komentarz


                      • #12
                        Picasso_26

                        A więc tak: na pierwszy plan idzie ciśnienie na redukotrze. Idealnie jest jest około 1,34 bara. Napisz, jakie masz przy całkowicie jałowych obrotach i jakie np. przy 3000 obrotów. Wydaje mi się, że masz ciut za wysokie, ale niektórzy tak ustawiają na 1,4 bara.

                        Teraz parametry na pierwszym ekranie:

                        Ogólnie masz ok, z tym że ja dałem próg przełączania na 2300 obrotów, ponieważ jak zmieniam biegi, to czasem przy 2000 dodaję gazu i gdyby w tym momencie się przełączył, to szarpnie (obroty zaczynają spadać, osiągają 2000, w tym momencie następuje przełączenie i chwilowe zdławienie silnika, a ja akurat daje gaz do dechy bo zmieniłem bieg i szarpie). A tak już przy 2300 przełącza na gaz i jak zmieniam bieg i wciskam pedał, jest już w 100% na gazie. Temperaturę ustawiłem na 47 stopni, bo na dużym mrozie czasem mi dławiło zaraz po przełączeniu - tak mi się wydaje że ten czujnik nieco zaniża temperatury, bo niby było 40 st. a reduktor ledwo letni był.

                        Czas nakładania się paliw: ja dobieram doświadczalnie - tak, żeby nie zmuliło przy przejściu na gaz. Jak u Ciebie nie muli i nie dławi - zostaw tak jak jest. Ja mam kilkakrotnie krótszy.

                        Teraz mapy:

                        w lewej kolumnie masz czas inj, czyli czas przez jaki wtryskiwacz podaje gaz. Na górze masz obroty silnika rpm. Kropka wędruje po liczbach. Gdyby liczba wynosiła 112 (albo 120 - nie pamiętam) to czas wtrysku benzyny byłby taki sam, jak czas wtrysku gazu (mnożnik x1). Ponieważ gaz trzeba podawać zacznie dłużej niż benzynę, czas ten musi być dłuższy - stąd wyższe wartości liczb mnożników. W prymitywnych instalacjach wszystkie liczby byłyby takie same i wynosiłyby np. 150. Ale jak się okazuje, przy różnych obciążeniach silnika trzeba różnie przemnażać dawkę gazu względem dawki benzyny - po prostu tak jest. I do tego służy ta precyzyjna mapa. I nie pytaj dlaczego nie dali normalnych mnożników, tylko takie dziwaczne współczynniki - nikt nie wie

                        Czyli na przykład: masz na swoim print screenie czas podawania dawki benzyny w danym momencie 2,89 ms, a gaz 3,32 ms (na samym dole w pasku). Czyli gdyby silnik w tym momencie szedł na benzynie, każdy wtryskiwacz otwierałby się na 2,89 ms. A że silnik pracuje na gazie, to wtryskiwacz gazowy mnoży sobie 2,89 ms x liczba w tabelce i wychodzi mu 3,32 ms.

                        Teraz tak: po prawej masz słupek od -30 do + 30. To jest najważniejsza informacja. Gdy wciśniesz "zacznij automapowanie", pojawią się przyciski benzyna / gaz. Ustawiasz silnik w danym punkcie pracy (stałe obroty, stałe obciążenie) i przełączasz benzyna / gaz (tak mniej więcej co kilka sekund, oczywiście na rozgrzanym silniku, żeby pracowała sonda lambda). Jeżeli wartość na tym słupku oscyluje w granicach 0, to masz idealne ustawienie mapy w tym punkcie pracy silnika. Jeżeli wartość na gazie (niebieska) jest dodatnia np. + 20, musisz zmniejszyć liczbę na której znajduje się w tym momencie kropka - aż wartość na słupku będzie w okolicach zera zarówno na benzynie jak i na gazie. Oczywiście jak wartość niebieskiego słupka jest ujemna to musisz zwiększyć liczbę.

                        Rozumiesz ? Przełączasz na benzynę i silnik narzuca czasy wtrysku kierując się tym, co ma zapisane w swoim komputerze oraz to, co pokazuje sonda lambda - dobiera idealny czas wtrysku benzyny, żeby nie było ani za dużo ani za mało paliwa w mieszance. A gdy przełączasz na gaz (silnik o tym nie wie i myśli że cały czas jedzie na benzynie - odcinamy mu tylko fizycznie wtryskiwacze benzyny a w zamian włączamy wtryskiwacze gazu), to ten drugi komputer od gazu musi przemnożyć odpowiednio dawkę gazu, żeby faktyczna ilość cząsteczek paliwa podawanego do silnika była taka sama, i żeby sonda lambda nagle nie wykryła, że jest za dużo paliwa albo za mało paliwa. Jeżeli tak się stanie, wtedy komputer silnika od razu robi korektę czasu wtrysku benzyny (bo on cały czas myśli, że jedziesz na benzynie) i np. wydłuża czas pracy wtryskiwaczy benzynowych. Ta korekta to właśnie nasz słupek +30 / -30 %. Komputer od gazu o tym wie, bo cały czas pobiera sygnały idące z głównego komputera silnika. Czyli jak źle ustawisz mnożnik w danym punkcie, to będzie np. za mało gazu, sonda lambda poinformuje główny komputer silnika że podaje za mało paliwa, komputer natychmiast zareaguje i poda więcej. Gdy będzie musiał podać ponad 30% więcej - zaświeci się kontrolka "check engine", bo komputer pomyśli, że nagle padł jakiś wtryskiwacz albo coś innego.

                        I tutaj jest problem - mankament takiego sposobu ustawiania:

                        teoretycznie, aby dobrze ustawić całą mapę, musisz przejść przez wszystkie możliwe punkty pracy silnika. Od toczenia się 5 km/h przy małych obrotach, aż po jazdę 180 km/h przy obrotach rzędu 6000. Masz dwie opcje: jeździć po idealnie równej autostradzie godzinami z kumplem z laptopem na kolanach (ja tak robię i nawet jeszcze żyję), albo udać się na hamownię i na spokojnie przejść przez wszystkie punkty pracy silnika.

                        Hamownia ma trzy wady: trzeba mieć do niej dostęp, wydać kasę i liczyć się z tym, że silnik dostaje nieco w dupę (ma słabsze chłodzenie, bo nie wieje na niego powietrze).

                        Autostrada ma jedną wadę: można zginąć, podając kumplowi korekty map przy prędkości 180 km/h.

                        Napisz czy to rozumiesz, a będziemy analizować dalej.

                        gdybyś podesłał skopiowane do pliku txt (albo wkleił do postu) wszystkie liczby z mapy, to wkleiłbym je do exela i pokazałbym Ci graficznie, jaką masz mapę. Nie chce mi się przepisywać tego na piechotę

                        Dodam jeszcze, czym może się skończyć złe ustawienie mapy oprócz świecenia check engine: mianowicie jak napisałem wyżej, główny komputer silnika za pomocą sondy lambda monitoruje skład mieszanki paliwowo - powietrznej. Jeżeli np. jedziesz sobie po mieście 60 km/h na 4 biegu i komputer wykryje, że silnik dostaje 25 % za mało paliwa w tym punkcie pracy (bo ustawiłeś za mały mnożnik w mapie komputera gazowego), to zrobi sobie korektę w tym punkcie o te 25 %. Jeżeli teraz ten stan utrzyma się długo, silnik zapisze tą korektę na stałe i od tej pory zawsze poda 25% więcej paliwa gdy pojedziesz 60 km/h na 4 biegu.
                        I teraz uwaga: gdy kiedyś skończy Ci się gaz, a silnik będzie jeszcze zimny (np. ruszysz rano spod domu do pracy), to gdy będziesz chciał jechać te 60 km/h na 4 biegu, silnik poda od razu 25% za dużo benzyny i zacznie się zalewać. Bo na zimnym silniku sonda lambda nie pracuje i silnik czerpie informacje właśnie z tych zapamiętanych korekt, które wcześniej sam sobie zapisał.

                        To bardzo uproszczone tłumaczenie, ale tak mniej więcej to działa.
                        Pozdrawiam tom_tom

                        Komentarz


                        • #13
                          Tom.tom dzięki za te cenne informacje. To co napisałeś jest dla mnie jak najbardziej zrozumiałe. Na pierwszy rzut oka wiem już że moja mapa wymaga korekt, bo gdy przełączę na gaz wskaźnik na słupku wpada od razu na - 30 do końca więc muszę zwiększyć mnożnik.
                          Zastanawia mnie tylko dlaczego po podłączeniu VAG-COM w blokach pomiarowych regulacja lambda oscyluje w granicach zera zarówna na pb jak i lpg (błąd pomiaru czy co ?).

                          Mam jeszcze kilka pytań:
                          !). Jak zmieniać te ustawienia czy po prostu wpisuje nowe wartości i zatwierdzam czy trzeba wejść w programowanie centrali?
                          2) Rozumiem że przy automapowaniu przełączenia benzyna gaz dokonuje trzymając silnik np przy 5000 obrotów i nic się nie dzieje czy tak?
                          3)W programie jest taka funkcja jak autokkalibracja do czego ona służy?
                          4) Jeżeli przed modyfikacjami zapisze sobie aktualna mapę a potem coś sknocę w ustawieniach to jak wgrać ta zapisana mapę?
                          5) Jeżeli moje ustawienia na lpg są za bogate - 30 to czy orientujesz się o jaką orientacyjną wartość zwiększyć mnożnik aby lambda spadła do 0.
                          6). czy przed korektą mapy lpg, trzeba przejechać jakiś odcinek np 500 km na pb aby ustawienia benzyny pworóciły do swojego właściwego poziomu jeśli w wyniku samoadaptacji do lpg rozjechała się mapa pb (kiedyś słyszałem od gościa z landi że trzeba przejechać 1000 km w różnych warunkach aby mapa pb powróciła do swoich właściwych ustawień).

                          Tom tom wklej screena swojej mapy jeśli możesz to porównamy ustawienia.

                          [ Dodano: Pon 13 Lut, 12 08:16 ]
                          Jeśli chodzi o moje ciśnienie to jak zwiększę obrotu spada do poziomu 1,38 1,35.
                          Jak zmienić to ciśnienie?

                          [ Dodano: Pon 13 Lut, 12 08:52 ]
                          Moja mapa:


                          140 140 163 163 163 163 163 163 163 163 163 163
                          140 140 157 157 157 157 157 157 157 157 157 157
                          146 146 157 157 157 157 157 157 157 157 157 157
                          144 144 157 162 169 161 160 160 161 168 168 168
                          155 147 158 163 165 161 161 164 162 163 163 163
                          179 160 160 168 169 163 160 166 162 162 162 162
                          150 158 162 170 173 162 163 168 161 160 160 160
                          140 157 160 165 166 165 164 169 162 159 159 159
                          135 160 167 170 165 167 168 172 165 166 166 166
                          134 137 150 150 150 170 169 167 166 165 165 165
                          132 135 150 150 150 170 169 167 166 167 167 167
                          132 135 150 150 150 170 169 167 166 144 144 144

                          Komentarz


                          • #14
                            koledzy nr 3 z tej aukcji będzie pasować ?

                            Link
                            Pozdrawiam
                            Marek

                            combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

                            Komentarz


                            • #15
                              Mynia.
                              dokładnie tak nr 3 jest do naszych instalacji.
                              Jak sobie ściągniesz program to na pw podeślij mi email wyłśe Ci witaminę.
                              Pzdr.

                              Komentarz


                              • #16
                                Przed chwilką dopiero kabel zamówiłem
                                ale faktycznie , program mogę już zaciągnąć.

                                Picasso_26, tylko jaki ? :wink:
                                bo jest tam troszkę tego.
                                Pozdrawiam
                                Marek

                                combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

                                Komentarz


                                • #17
                                  Picasso_26 odpowiem wieczorem albo jutro jak będę miał chwile żeby siąsć przed kompem

                                  Na razie nic nie zmieniaj w swoich mapach !!!
                                  Pozdrawiam tom_tom

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    CCY - Interfejsy Diagnostyczne LPG, OBD2, skanery do diagnostyki

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Edit:

                                      program jest (uszlachetniony - chociaż nie wiem co to zmienia, bo po wpisaniu product code nic się nie zmieniło). Kabel będzie jutro.

                                      Wczoraj próbowałem poszukać jakiejś instrukcji do poruszania się po programie. Bo mam kilka pytań:
                                      - jak na samym początku zrobić backup ustawień- żeby później , w razie W wszystko cofnąć.?
                                      - czy po podłączeniu kablem z kompem - są automatycznie zczytywane wartości ze sterownika, czy program odpala się na wartościach domyślnych (jak teraz , bez podłączonego kabla) ?
                                      - jak zatwierdza się wprowadzone zmiany?

                                      Jeśli ktoś ma takową instrukcje to prosiłbym na maila ([email protected])
                                      Pozdrawiam
                                      Marek

                                      combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Witam kolegów, widzę, że żeden fachowiec nie ma czasu aby odpowiedzieć na pytania Mynia. A sam czekam z zainteresowaniem na odpowiedź tom.tom'a.
                                        Ja postaram Ci się odpowiedzieć, chociaż nie jestem ekspertem w sprawie LPG, ale podpinałem sobie interface do kompa od gazu i trochę na ten temat czytałem.

                                        Tak więc Mynia:
                                        - aby zachować bieżącą konfigurację wgraną do kompa Landi Renzo, klikasz przycisk F6: Zachowaj bieżącą konfigurację (oczywiście po połączeniu z kompem Landi - w menu górnym masz Połączenie/ Połącz i łaczysz się z kompem Landi). Po kliknięciu F6 zapisujesz na dysku twardym plik z rozszerzeniam lrc.

                                        - po podłaczeniu kablem z kompem LAndi program wyświetla wartości domyślne, dane z Twojego kompa Landi wyświetlą Ci się dopiero po kliknięciu Połączenie/ Połącz

                                        - zmiany zatwierdzają się automatycznie, gdy po połaczeniu z kompem Landi nanosisz zmiany on line. Po rozłaczeniu zamiany będą zapamiętane. Możesz również wgrać plik skonfigurowany wcześniej używając przycisku F7: Ładuj konfigurację - i wskazujesz lokalizację tego pliku z twardego dysku.

                                        Jeżeli się mylę proszę bardziej doświadczonych kolegów o skorygowanie moich rad.

                                        Ja mam instrukcję w języku angielskim (nie wiem skąd ją mam - wyślę Ci na podany adres). Coś można z niej się nauczyć, ale jezeli ktoś ma dobrze opisaną instrukcję, to proszę o wysłanie na adres: [email protected]

                                        Co do wartości współczynnika k, jakie podał Picasso_26, to masz bardzo niskie. Ja mam takie:
                                        158 158 163 163 163 163 163 163 163 163 163 163
                                        155 155 157 157 157 157 157 157 157 157 157 157
                                        136 136 157 157 157 157 157 157 157 157 157 157
                                        138 138 160 160 160 160 160 160 160 160 160 160
                                        148 140 158 163 158 160 158 160 160 158 158 158
                                        179 160 160 168 160 160 160 162 162 162 162 162
                                        150 158 162 170 158 160 160 160 161 158 158 158
                                        140 157 167 165 166 165 164 164 164 159 159 159
                                        135 160 167 170 165 167 168 170 165 166 166 166
                                        134 137 137 141 141 170 169 167 165 165 166 165
                                        132 135 135 139 139 139 140 165 165 167 167 167
                                        132 135 135 139 139 139 140 143 144 144 145 145

                                        Ale jedzcze nie analizowałem, czy lambda trzyma się blisko 0 czy - lub + 30%

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Andrzeju,
                                          Dzięki za wyjaśnienia

                                          U mnie troszkę się miesza z zakupionym interfejsem. Ponieważ wczoraj "przyszedł" kabel ale za chiny ludowe nie chce mi się połączyć z kompem w aucie (błąd połączenia c01).
                                          Jestem na bieżąco w kontakcie ze sprzedającym i próbujemy wyjaśnić dlaczego ta cholera nie chce się skomunikować.
                                          Jeszcze dziś wieczorem podjadę do szwagra (ma identyko skodę jak ja, tylko miesiąc młodszą i minimalnie inaczej skonfigurowaną) i spróbuję z jego autem na jego laptopie.
                                          Pozdrawiam
                                          Marek

                                          combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Nie ma sprawy! Dobry pomysł z tym szwagrem. Jak dacie radę to zgraj jego plik konfiguracyjny na dysk i wyslij mi (jak możesz) na maila. Z tego co wiem, to w ASO maja pięc map z Landi Renzo i w razie problemów wgrywają losowo którąś mapę i maja nadzieję, że to pomoże. Dopiero w przypadku poważnych problemów umawiają się na konkretną godzinę z Józefowem (Landi Renzo Polska) i on line gość z Landi rozwiązuje problem i mówi co ASo ma zrobić. Ja mam juz dwie mapy: swoja i ściągniętą z internetu. A tak na marginesie to Ty więcej możesz zrobić w tym programie niz ASO, bo oni maja wiele funkcji poblokowanych i niewidocznych.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Hej Panowie.
                                              Andrzej22 Nie mam pojęcia dlaczego wartości współczynnika k są niskie. Auto po 30 tysiacach było ustawiane na hamowni w Landi renzo zaprosili mnie tam na gwarancji ponieważ ASO nie było w stanie sobie poradzić z ustawieniami a autem jeździło się tragicznie nie miał siły po prostu, teraz śmiga rewelacyjnie. Po powrocie z hamowni zapisałem sobie mapę i od jakiś 30 tysięcy jak sobie porównuje nic w ustawieniach się nie zmieniło.
                                              Ponoć każdy silnik wymaga indywidualnych ustawień ponieważ jak stwierdził gość z landi każdy żyje swoim życiem i może wymagać trochę innych parametrów niz jego bliźniak.

                                              Mynia może Twój program musi mieć jeszcze sterownik do obsługi np któryś z tych
                                              CCY - Interfejsy Diagnostyczne LPG, OBD2, skanery do diagnostyki
                                              Czy nadal potrzebujesz witaminy do Omegasa, bo ostatnio miałem masę zajęć i po prostu zapomniałem Ci podesłać. Przepraszam.

                                              Czekam z niecierpliwością na analizę mojej mapy przez tom tom i odpowiedzi na pytania dotyczące sposobu wgrywania i korygowania mapy. Myśle, że skoro miał doświadczenie w tej kwestii to nam to najlepiej opisze.
                                              Pozdrawiam.

                                              Ciekawostka:
                                              Jeśli chodzi o sposób podłączenia interfejsu to wraz z nim dostałem instrukcję podłączenia do kompa i było napisane tak. Najpierw podłaczamy do kompa gazowego interfejs potem do laptopa a następnie włączasz program Połącz i wówczas powinno zczytać Ci ustawienia i mapę z kompa gazowego.

                                              Słyszałem gdzieś, że jeśli chcemy wgrywać inna mapę np od kumpla z forum to wersja frimware w sterowniku kumpla i Twoja muszą się zgadzać.
                                              Ja mam wersję 16.00

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Koledzy żeby nie śmiecić to powiem tylko, że dwa laptopy, o 4 tygodnie młodsze auto i nie daliśmy rady.
                                                I albo kabel jest w jakiś sposób zwalony (wg Hyper Terminala wszystko jest ok) albo ASO coś namieszało.

                                                W każdym razie nie mam więcej możliwości podpiąć owego kabla do innego auta.
                                                Pozdrawiam
                                                Marek

                                                combi 1.9TDi BJB i 1.6 MPi BSE

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Witam.
                                                  Jeśli ktoś potrzebuje instrukcji do LandiRenzo, to zapraszam tutaj:

                                                  Octavia-VAG,VCDS lite LandiRenzoOmegas - paulob1 - Chomikuj.pl

                                                  Wszystko po polsku....

                                                  [ Dodano: Pią 17 Lut, 12 12:21 ]
                                                  Aha i jeszcze jedno:

                                                  ktoś tu napisał (chyba tomtom) że czas wtrysku LPG jest równy czasowi wtrysku benzyny gdy w celi na mapie jest wartość 120.
                                                  Błąd!
                                                  Czasy są sobie równe, gdy wartość w celi wynosi 128.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X